יום רביעי, 24 בדצמבר 2008

הקשר למים

כשחיינית נבחרת ישראל לשעבר, האמנתי תמיד, בכוחם של המים לרפא ולהרגיע.
לא פעם הגעתי לאימון מתוחה אחרי ויכוח או מריבה, ובסיומו מצאתי עצמי נינוחה, על-אף המאמץ הפיזי העצום שנדרש ממני.
אז לא נתתי דעתי לתהליך שעברתי. היום כבר הוכח מדעית, שחום המים, הפחתת הגירויים מתחת לפני המים, ותחושת הנעימות והנינוחות השורה עלינו, משמשות כלי טיפולי, שגדולתו בהיותו נייטראלי.
אני נזכרת, שבהכנות לתחרות בינלאומית נגד נבחרת דנמרק, נקעתי את הקרסול, ובעוד הרגל מתנפחת, הרגשתי צורך תת-הכרתי לצעוד במים. כך, היה נדמה לי, אפחית את הכאב ואשמור על טווחי התנועה של המפרק הפגוע. נדהמתי מן העובדה, שבמים יכולתי לשחות, כאילו דבר לא קרה. את התחרות עברתי בשלום וכיום אני יודעת: המים מרפאים!
שתי אהבות ניווטו את חיי המקצועיים: חלומי לעסוק באופנה, וייעודי לטפל באנשים באמצעות המים. אני נשאלת מה הקשר בין השניים, ותשובתי -
אני הוא הקשר
. במשך שנים עיצבתי סריגים בהצלחה לא מבוטלת ובשעות הפנאי טיפלתי בפגועי גב במים.

לימים, אהבתי את המים הכריעה את הכף.

7 תגובות:

  1. אחרי סבל בל יתואר כתוצאה מפריצת דיסק בגב תחתון, עברתי סדרה של טיפולים הידרותרפיה בשיטת וואטסו.
    כבר אחרי הטיפול הראשון הרגשתי שחרור במקום הכואב והיום אחרי חודש של טיפולים, אינני זוכר למה באתי.
    מומלץ בחום.

    השבמחק
  2. קראתי בעיון את 2 המאמרים בנושא הפחתת כאב ע"י הידרותרפיה.
    כהידרותרפיסט, ברצוני לחזק את ידיה של גבי, בעלת הבלוג, ולהדגיש כי אין כמו המים לטיפול בבעיות גב.
    חום המים מרגיע את השריר, וכשהמטופל נוכח בשיפור כל התהליך יהיה בעל סיכויים להצלחה.

    השבמחק
  3. ברצוני ללמוד קורס הידרותרפיה.
    אני פיזיותרפיסט במקצועי.
    איפה את ממליצה ללמוד?

    השבמחק
  4. יש להפיץ את השחייה כשיטה להפגת מתחים יותר מכל טיפול פסיכולוגי או כדורי הרגעה.

    השבמחק
  5. כשחיין עבר שממשיך כמעט כל הזמן לשחות בצורה קבועה ומסודרת, אני רוצה להעיר הערה חשובה:
    מתמכרים לשחייה, כמו לריצה ארוכה.
    מרגישים כעבור זמן מה, שאי אפשר בלי זה, כמו סיגריה, שאין לך, כשאתה רוצה לעשן.
    צריך אופי מיוחד לכך, ואז יש גם המון יתרונות.

    השבמחק
  6. רציתי להפנות תשומת ליבכם לעובדה, שבמקרים רבים המים משמשים טיפול פיזיותרפי מעולה.
    נפלת, ואתה מתקשה ללכת.
    כדאי לך להיכנס למים מייד, ולהתחיל ללכת.
    במים קל ללכת כי אתה מאבד ממשקלך, ואין עומס על המפרק.
    התנועה במפרק הפגוע, מזרימה דם, ולא מאפשרת ריכוז של חומרי פסולת, כמו חומצת חלב, האחראית לכאב.
    תנועה במים היא האפשרות היחידה לאדם הפגוע, ומונעת קיצור ועיבוי של השרירים מסביב למקום הפגוע.
    חזרה על הנ"ל במשך כמה ימים יוציאו אותך מהמשבר.

    השבמחק
  7. אני זוכר את גבי בתור שחיינית הכי יפה בנבחרת.
    עלי והצליחי.

    השבמחק